søndag 27. februar 2011

Havregrøt - supermat



Mmmm! Krusemannen min utviklet en kjempegod havregrøt nå i ferien. Han er ikke bare flink, men snill også. I dag serverte han det til frokost, etter å ha vekket meg ved å slippe inn solstrålene. GOD start på en god dag. Jeg ble skikkelig mett av den mengden dere ser her, og det holdt også som drivstoff til en ganske lang og hard treningsøkt noen timer senere.

  • Legg ca. 1 ss Chiafrø (les her) til svelling i ris/soya-melk (ca. 15 min.)
  • Kok havregrøt, som vanlig
  • Bland disse to og tilsett litt Himalaya-salt (les her
  • Tilsett honning, kanel, Gojibær (les her) og Hampfrø uten skall (les her)
  • Og nå "smørøyet" Kokosolje (les her)! Rør inn 1 ss Cocosa el.l 
  • Kakaonibs (les her) på toppen, hvis man vil



Trodde ikke det skulle passe med kokosolje til havregrøt, men jøje meg så friskt og godt det ble! Ble bare littegrann kokossmak på grøten med hint av kanel og søtning fra honning og bær! Og god konsistens! 
Honning kan evt. erstattes av Agavenektar eller palme/ kokosblomst-sukker.

Ingrediensene kan kjøpes på iHerb, da antakelig i annen innpakning og billigere....


De fine skålene fikk vi av en god venninne til jul. Koselig å ha hver vår. Og i det prikkete eggeglasset har jeg alle vitaminene og mineralene mine.




-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar